marți, 31 ianuarie 2012

NO ACTA

    Daca nu cumva locuiti sub o piatra, atunci in mod cert ati auzit de ACTA. Un accord semnat de marile state ale lumi ce "apara" copyright-ul prin metode totalitariste. Ce inseamna asta mai precis? 
   Sa dau un exemplu pe care il puteti intelege. Eu fac o lista, si am nevoie de imagini. Caut pe Google si descarc prima imagine. Peste o saptamana, doua primesc o avertizare conform careia imaginea pe care am folosit-o pe blog are copyright. Dupa avertizare mi se poate inchide blogul, apoi mi se poate interzice accesul la internet ca in ultima instanta sa primesc pedeapsa cu inchisoarea.
    Foarte democratic nu? Dar va intrebati cum stiu cei de la ACTA ca am luat o imagine de pe net? Pai providerul de net este obligat sa pastreze istoricul tau timp de 1 an. Asa ca daca nu sunteti de accord intrati aici si votati. 

6 comentarii:

  1. Felicitari pentru postarea articolului!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ok, noi facem inchisoare pentru ca am luat o simpla poza de pe internet... Ce fac insa cu patronii de pub-uri si restaurante care difuzeaza muzica fara licenta, incalcand aceleasi drepturi de autor? Pastrand proportiile, ar trebui sa primeasca o pedeapsa mult mai grea decat noi! Cam care ar putea fi aceea (excluzand, bineinteles, pedeapsa capitala)?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti raspund eu: cei din pub-uri nu prea au cum sa fie amendati ca deja platesc la stat nu stiu ce tampenie de taxa de "difuzare muzica intrun local"; chestia asta e valabila inclusiv "la tara", la tanti care are 1mp numit BAR, ea este nevoita sa dea bani la sta ca se aude "guta in difuzoare" ;)

      Ștergere
  3. @zanatate: teoretic se da pedeapsa in functie de cate materiale fara licenta ai. Asa este cel putin acum cu leagea copyrightului. Probabil pentru cei din pub-uri o sa primeasca tot pedeapsa cu inchisoarea dar amenda mai mare.

    RăspundețiȘtergere
  4. am citit undeva ca acta a picat insa cei de sus au facut un nou acord care ia din regulile acta si se numeste ceta.

    RăspundețiȘtergere

Bine, bine...ai ceva de spus!