joi, 6 ianuarie 2011

World

  Am vorbit acum cateva postari despre unde ma vad peste 5-10 ani. Astazi vreau sa vorbim despre cum vedeti lumea din jurul vostru in, sa zicem peste 20-30 de ani.
   Anul 2000 a fost un reper pentru scriitorii de SF timp de sute de ani. Jules Verne, Asimov si altii credeau ca pana in acel an oamenii vor putea sa scape de combustibilul conventional, sa paseasca pe alte planete si sa creeze viata artificiala.
  A trecut si 2000, 2010 si tot nu am indeplinit mai nimic din cele de sus. La capitolul roboti stam un pic mai bine, dar este un domeniu aflat inca la inceput. Cred ca toti v-ati uitat la desenele animate "The Jetsons". Este imposibil sa nu va fi dorit sa aveti si voi o masina zburatoare, roboti ce fac curat si tot felul de gadgeturi.
  Cat despre previziunile mele cred cu tarie ca o sa ajungem pe alta planeta, respectiv Marte. Deja sunt pregatite misiuni in viitorul apropiat si refuz sa cred ca este ceva imposbil cu tehnologia de astazi. Un alt lucru indispensabil viitorului este mutarea de la petrol la surse de energie regenerabile. Dubaiul deja a anuntat ca petrolul sau se va termina in 30 de ani si de aceaa a trecut la turism.
  Un ultim lucru il reprezinta o noua revolutie a informatiei. Am trecut de la alergatori cu bilete la ziare de circulatie larga, apoi la internet. Mi se pare normal sa fim din ce in ce mai interconectati, chiar cu pretul intimitatii.
   Minti de acum 100-150 de ani au vazut un viitor pe care noi inca nu am reusit sa-l infaptuim, dovada a ingeniozitatii mintii umane. Sper doar ca viitorul apropiat sa fie plin de realizari magnifice si benefice omului.

P.S. Daca va este frica de viitor, veniti in Romania suntem cu 50 de ani in urma:)

2 comentarii:

  1. Johnny, in momentul in care omenirea nu va mai avea nimic de descoperit, suntem sortiti pieirii prin autodistrugere. Asa ca este bine ca nu s-au descoperit la scara larga acei combustibili sau ca nu s-au adeverit previziunile lui Asimov sau ale lui Jules Verne. Inseamna ca mai avem pentru ce ne pune mintea la contributie. Si avem si ocupatii ca sa nu ne gandim la autodistrugere. Nu m-am gandit niciodata ca Marte ar fi o alternativa, dar...., de ce nu?
    Si-apoi..., eu inca ma tem de 2012, asa ca nu pot face previziuni decat dupa ce trecem de acest an. :)

    RăspundețiȘtergere
  2. :))) daca trecem de 2012 astept previziunile tale:))

    RăspundețiȘtergere

Bine, bine...ai ceva de spus!